close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תכנון פרישה: שיטות שיסייעו לכם בתהליך בטוח ומהנה

מערכת שורשכח תשרי, תשפג23/10/2022

יש לבחון את סוגי חשבונות הפרישה שיכולים לעזור לכם לגייס את הכסף כדי לממן את עתידכם. בזמן שאתה חוסכים את הכסף הזה, כדאי שתשקיעו אותו על מנת לאפשר לו לצמוח

תגיות:
צילום: freepik

תכנון תקופת היציאה לגמלאות הוא תהליך רב-שלבי שמתפתח עם הזמן. כדי להגיע למצב של תקופה נוחה, בטוחה ומהנה בחיים כשמגיע זמן הפרישה מהעבודה, חשוב

צילום: freepik
לתכנן היטב את המצב הכלכלי העתידי שיממן את איכות החיים שאתם מצפים לה.

החלק המהנה בתהליך תכנון תוכנית הפנסיה היא מודעות לחלק הרציני של התוכנית, משעמם ככל שהוא נשמע, זוהי הידיעה איך לתכנן נכון את העתיד. תכנון פרישה מתחיל בחשיבה על יעדי הפנסיה וכמה זמן אתם צריכים להתחיל לתכנן מראש, כדי לעמוד בהם.

מסיבה זו, יש לבחון את סוגי חשבונות הפרישה שיכולים לעזור לכם לגייס את הכסף כדי לממן את עתידכם. בזמן שאתה חוסכים את הכסף הזה, כדאי שתשקיעו אותו על מנת לאפשר לו לצמוח.

גורמים שיש לקחת בחשבון

כשאתם מתחילים לחשוב על פרישה, כדאי לקחת בחשבון כמה מהגורמים שישפיעו על יעדי הפרישה שלכם. לדוגמה: מהן התוכניות המשפחתיות שלך? עבור אנשים רבים, הקמת משפחה היא מטרה מרכזית בחיים, אך הבאת ילדים לעולם יכולה להכניס משתנה משמעותי לחסכונות.

לכן חשוב לקחת בחשבון את גודל המשפחה שאתם מתכננים ואורח החיים המשפחתי שלכם, כחלק משמעותי מתכנון הפרישה שלכם. כמו כן, כדאי לחשוב גם על התוכניות שלכם לפנסיה, כולל כל שינוי בבית או במגורים שלכם.

טיולים בתקופת הפרישה לגמלאות

אנשים רבים חולמים על טיול במהלך הפרישה, ולמרות שזו יכולה להיות הרפתקה מרגשת, נסיעות נרחבות יפחיתו את החיסכון הפנסיוני שלכם במהירות.

מצד שני, מעבר לאזור מגורים עם יוקר מחיה נמוך במיוחד עשוי לאפשר לכם למתוח את החסכונות שלכם תוך הנאה מרמת חיים גבוהה.

הבנת אופק הזמן

הגיל הנוכחי וגיל הפרישה הצפוי שלכם יוצרים את הבסיס הראשוני לאסטרטגיית פרישה יעילה. ככל שהזמן מהיום ועד לפרישה ארוך יותר, כך רמת הסיכון שבה החסכון שלכם יכול להניב תשואות גבוהות יותר.

בגילאים צעירים, כשיש שלושים שנים או יותר עד גיל הפרישה לגמלאות, ניתן להחזיק את רוב הנכסים בהשקעות מורכבות, כגון מניות, שעשויות להניב ביצועים טובים יותר משאר ניירות הערך, כמו אג"ח, לאורך תקופות זמן ארוכות. המילה העיקרית כאן היא "ארוך", כלומר לפחות יותר מ-10 שנים.

קביעת צורכי ההוצאה לפנסיה

ציפיות ריאליות לגבי הרגלי הוצאות לאחר פרישה יעזרו לכם להגדיר את הגודל הנדרש של תיק הפרישה. רוב האנשים מאמינים שאחרי הפרישה, ההוצאה השנתית שלהם תסתכם רק ב-70% עד 80% ממה שהוציאו קודם לכן.

הנחה כזו מוכחת פעמים רבות כלא ריאלית, במיוחד אם המשכנתא לא סולקה או אם מתרחשות הוצאות רפואיות בלתי צפויות. מבוגרים בדימוס גם מבלים לפעמים את שנותיהם הראשונות בטיולים או מטרות אחרות, ולכן תכנון פרישהצריך להיות מקיף, מציאותי, ולכסות את כל תוכניות החיים המצופות בעתיד, כולל הקצאת כספים מספיקים למקרים בלתי צפויים.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה